08:30 - 09:00 – Megérkezés és bevezetés
• Üdvözlés és a napi program ismertetése
• Csoportok kialakítása, csapatnevek meghatározása
09:00 - 10:30 – Virtuális városnézés
• Az adott európai főváros fő nevezetességeinek bemutatása mese / film / útibeszámoló segítségével
• Kérdések és válaszok a látottakról
10:30 – 11:00 – Tízórai
• A gyerekek saját maguk által hozott tízórait fogyasztanak
11:00 – 12:30 – Vetélkedő: A város felfedezése
• Vetélkedő, ahol a csoportok egymással versenyeznek a városról szerzett tudásuk alapján
• Interaktív feladatok, kvízek és játékok a város történelméről, kultúrájáról és nevezetességeiről
12:30 - 13:00 – Ebédszünet
• A gyerekek ebédet fogyasztanak (Igény szerint lehet tőlünk ebédet kérni)
• Szabadon beszélgethetnek és megoszthatják addigi élményeiket
A délutáni programot a pedagógusok választhatják ki. Vagy a tematikus nap folytatásaként tovább ismerkednek a gyerekek a várossal, és ehhez kapcsolódó ún. „Kreatív műhelymunkában” vehetnek részt, vagy szabadprogram keretén belül játszhatnak, sportolhatnak.
13:00 - 14:30 – Kreatív műhely
A gyerekek a vezetőjük által kiválasztott kreatív projektben vesznek részt
→ Szerepjáték: A csoportok kapnak egy szerepet vagy karaktert (pl. történelmi személy, turista, helyi lakos) és megbeszélik, hogyan fedeznék fel a várost ezen a szemszögön keresztül
→ Látványosságok makettjei: A gyerekeknek különböző alapanyagok felhasználásával (papír, karton, festékek stb.), maketteket kell készíteniük a város egy általuk választott ikonikus épületéről (pl. London esetében Tower Bridge, Big Ben, Shard).
→ Képregény készítés: A csoportok egy képregényt készítenek, amely bemutatja a kiválasztott főváros nevezetességeit és történelmét. Saját rajzokat és szövegeket kell, hogy készítsenek a történethez.
→ Virtuális „fotó”kiállítás: A gyerekek készíthetnek rajzokat a város különböző részeiről, az elkészített rajzokból digitális rajzalbumot/ppt-t állíthatnak össze. Minden képhez rövid leírást csatolhatnak, amely bemutatja a helyszín jelentőségét. A csoport kiválaszt egy tárlatvezetőt, aki bemutatja a fotókat.
→ Virtuális poszter készítése: A gyerekek egy A0-ás posztert készítenek a városról, amely bemutatja a főbb nevezetességeket és érdekességeket.
→ Virtuális képeslap készítése: A diákok készíthetnek virtuális képeslapokat, amelyeken bemutatják a város nevezetességeit, történelmi épületeit és kultúráját. A képeslapokat digitálisan elküldhetik egymásnak vagy a tanáraiknak.
→ Virtuális idegenvezető prospektus: A diákok készíthetnek egy prospektust, amelyben bemutatják a város nevezetességeit és történelmét. A prospektusban szerepelhetnek térképek, útvonalak és javasolt programok is.
→ Kreatív várostérkép: A csoportok készíthetnek egy kreatív várostérképet, amelyen feltüntetik a látott nevezetességeket és a város érdekességeit. A térképet díszíthetik rajzokkal és képekkel.
→ Városi színházi előadás: A diákok rövid jeleneteket írhatnak és adhatnak elő, amelyek a város történelmét vagy kulturális eseményeit mutatják be. Az előadást akár videóra is vehetik és megoszthatják egymással.
13:00 - 14:30 – Szabadprogram
• A gyerekek kikapcsolódásképp jó idő esetén kültéri sportokat (strandröplabda, foci, tollas, ping-pong) végezhetnek, vagy az e-sport szerelmesei x-Boxos kihívásban (mini olimpia) vehetnek részt, akik pedig a társasjátékokat szeretik, kedvükre választhatnak a közösségi tér által biztosított játékok közül.
14:30 – 15:00 – Uzsonna
• A gyerekek a saját maguk által hozott uzsonnát fogyasztják
15:00 - 15:30 - Eredményhirdetés és zárás
• A "Profi turista" diploma átadása a legjobban teljesítő csapatnak
• A nap összefoglalása és élmények megosztása